“Het kruispunt is onvoldoende gesignaleerd”, meent Thomas Geyns van Open Tervuren. “Zeker wanneer je het vergelijkt met het zebrapad dat op de N3 aan de overkant van het Vierarmenkruispunt ligt. Dat is op voorhand goed gesignaleerd en ook de snelheidsbeperking wordt ruim op voorhand aangegeven. Dat is in Tervuren niet het geval. Het eerste zebrapad komende vanuit Leuven (dat binnenkort door AWV verwijderd wordt, red.) wordt zelfs niet gesignaleerd.”
Daarom stuurde Open Tervuren een brief met acht voorstellen voor het kruispunt van de Léon Soetemanslaan met de Leuvensesteenweg naar de omwonenden. Die voorstellen zullen binnenkort overgemaakt worden aan het gemeentebestuur. Zo vraagt de oppositiepartij een permanent oranje knipperlicht, een spiegel aan de Léon Soetemanslaan, opvallende signalisatie zoals aan de tramterminus wat verderop, een digitale snelheidsmeter met flash en het verlengen van de zone 50 tot aan het vierwindenkruispunt. Verder wil men meer snelheidscontroles, kiest men voor het behoud van de tweede oversteekplaats en vindt men dat de haag aan het tankstation verwijderd moet worden, omdat die het zicht vanaf de stopstreep in de Gordaallaan belemmert. “We hopen dat het schepencollege met die voorstellen naar wegbeheerder Wegen en Verkeer trekt.”
Blijf op de hoogte van Democraten Tervuren door ons te volgen op sociale media.
Hebt u vragen, opmerkingen of suggesties? Aarzel niet ons te contacteren: